تور ارمنستان

تور گرجستان

تور ارمنستان|تور گرجستان|قیمت تور ارمنستان و تور گرجستان مشاوره خانواده

تور ارمنستان |تور گرجستان|دیدنی های ارمنستان|قیمت تور ارمنستان|دیدنی های گرجستان|قیمت تور گرجستان

.
درباره ما
آخرین مطالب
اطلاعات کاربری
خبرنامه
دیگر موارد
آمار وب سایت

جمعيت ارمنستان

تور ارمنستان مطمئن و به یاد ماندنی

کشور ارمنستان در حال حاضر جمعیتی در حدود 3.2 میلیون نفر را در خود جای داده است که از این تعداد تقریبا یک سوم آن یعنی حدود یک میلیون نفر در ایروان پایتخت ارمنستان ساکن می باشند. بسیاری از تور های ارمنستان نیز ابتدا وارد ایروان می شوند.

از نکات جالب توجه در زمینه جمعیت شناسی ارمنستان این است که شمار كل جمعيت ارمنيان جهان نزديك به 9 ميليون نفر است كه از اين تعدا 5.7 ميليون نفر خارج از جمهوري ارمنستان امروزي زندگي مي كنند. از اين نظر ارمنيان در شمار ملتهايي قرار مي گيرند كه بيشتر از نيمي از آنان خارج از سرزمين مادري زندگي مي كنند. از نظر ترکیب قومی ارمنستان جمعيت يكپارچه دارد و بیش از 93 درصد از جمعیت این جمهوری را ارمنيان تشکیل می دهند.

 


 

 

 اهمیت استراتژیک کشور ارمنستان

تور ارمنستان مطمئن و به یاد ماندنی

 

پس از جنگ جهانی دوم اهمیت استراتژیک کشور کشور ارمنستان افزايش يافت و برای مقابله با تهاجم احتمالی ناتو از طریق ترکیه، صدها واحد از نیروهای نظامی متعارف بلوک شرق در کشور ارمنستان استقرار یافت. پس از فروپاشی شوروی و ایجاد کشور های مشترک المنافع، هر چند احتمال تقابل میان نیروهای روسیه و غرب تا حد زیادی کاهش یافته است ولیکن با توجه به این امر که مرز میان کشور ارمنستان و ترکیه هنوز نیز یکی از اصلی ترین محل های تلاقی بزرگترین قدرت های هسته ای جهان یعنی جامعه مشترک المنافع و ناتو می باشد.

پس می توان گفت از اهمیت استراتژیک کشور ارمنستان از این نظر کاسته نشده است. از سوی دیگر مسائل جدیدی مطرح شده که اهمیت استراتژیک کشور ارمنستان را برای امنیت ملی کشورهای منطقه دو چندان کرده است. یکی از این مسائل که می تواند بر روی امنیت ملی روسیه و برخی دیگر از کشور های منطقه تاثیر مستقیم داشته باشد.

طرح تئوری پان تورانیسم است که بر اساس آن کلیه ممالک ترک زبان از مرزهای چین تا بالکان با یکدیگر متحد شده و امپراتوری بزرگی را تشکیل می دهند که کلیه ترک زبان ها را تحت یک پرچم واحد گرد می آورد. طبیعی است که تحقق یک چنین اندیشه ای باعث ایجاد یک امپراتوری بزرگ ترک در اوراسیا شده و کلیه معادلات استراتژیک را در منطقه به هم خواهد ریخت و تاثیر قابل توجهی بر امنیت ملی تمامی کشور های منطقه خواهد داشت. در این میان تنها كشوری که جلوی تحقق یک چنین اندیشه ای را می گیرد جمهوری کشور ارمنستان است که همچون کمربندی بین ترکیه و جمهوری ترک زبان قفقاز و آسیای مرکزی قرار گرفته و ارتباط آنان را مختل نموده است.





:: موضوعات مرتبط: تور ارمنستان , ,
:: برچسب‌ها: تور ارمنستان , ارمنستان , تور های ارمنستان , جمهوري ارمنستان , ایروان ,
:: بازدید از این مطلب : 792
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : یک شنبه 2 آذر 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
***************************
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی